E-faktura

Du kan få din månadskostnad fakturerad via e-faktura. En elektronisk faktura skickas till dig via din Internetbank. Fakturan kan du se i Internetbanken. När du är anmäld till elektronisk faktura får du inte längre någon pappersfaktura i brevlådan från ElmNet.

Hur anmäler jag mig till elektronisk faktura?

Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Välj ElmNet och fyll i anmälningsformuläret. I samband med debitering av avgifter använder vi ditt personnummer. Uppgiften är nödvändig för att vi ska kunna administrera din tjänst. Du har rätt att begära utdrag av de uppgifter som registreras om dig.

Hur avanmäler jag mig från elektronisk faktura?

Via din Internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en elektronisk faktura till min Internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera i din Internetbank om du har några elektroniska fakturor som har kommit in för betalning.

Kan jag kombinera elektronisk faktura med autogiro?

Det går utmärkt att kombinera e-faktura med autogiro. Anmälan till autogiro görs via länken i din Internetbank.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din elektroniska faktura, skickar ElmNet en betalningspåminnelse på papper. Påminnelseavgift tillkommer.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten elektronisk faktura från ElmNet.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank.

Har du frågor om innehållet i fakturan kontakta den referensen som finns angiven på fakturan.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.